Reklama je pre začínajúceho podnikateľa tak trochu neprebádaným územím – nevie, či bude fungovať, alebo prinesie len zbytočné náklady. Pre malé a stredne veľké firmy je inzerovanie produktov a služieb náročné, pretože v návale reklám veľkého množstva konkurencie sa často stráca. Do čoho sa teda v rámci marketingu oplatí investovať?
Je to tiež investícia
Musíte myslieť predovšetkým na to, že vaším hlavným cieľom nie je propagácia, ale zvýšenie počtu zákazníkov a samotného predaja. Reklama by vám mala zvyšovať návštevy webstránky, hovory, osobné návštevy a podobne. Mali by ste s ňou zachádzať ako s investíciou. To znamená, že hneď, ako investujete do nejakej reklamnej spoločnosti, spočítajte si, kedy sa vám investované peniaze vrátia a aký príjem priniesli. Ak príjem z reklamy nepokryje jej náklady, je taká reklama zbytočná.
Ukážte ľuďom ich problém
Už dávno nie je tajomstvom, že hlavnou funkciou reklamy je ovplyvňovať podvedomie potenciálnych zákazníkov, povzbudiť ich a motivovať, aby využili vašu ponuku. Určite si, kto je vašou cieľovou skupinou – to je rozhodujúce pri výbere typu reklamy, prípadne reklamnej spoločnosti, ktorá ju pre vás vytvorí. Majte problém. To môže znieť skôr negativisticky, ale je to jeden zo základných komponentov efektívnej reklamy. Na jej začiatku ukážete, že existuje problém, ktorý je potrebné vyriešiť, a to pritiahne ľudí, ktorí ho majú (vašu cieľovú skupinu). Samozrejme, následne musí prísť atraktívne riešenie.
Internet víťazí
Asi nebudete prekvapení, že najúčinnejším typom reklamy je v súčasnosti tá „online“, čiže internetová. Samozrejme, ak fungujete ako menší lokálny podnik, je fajn investovať aj do papierových letáčikov či plagátov v okolí vášho podniku, ktoré zákazníka nasmerujú priamo tam, ale internetový marketing asi aj tak netromfnete. Jeho najväčšou výhodou totiž je, že si sami presne zadefinujete cieľové publikum, ktorému sa zobrazí a tiež si viete veľmi ľahko vypočítať, do akej miery zlepšila vaše podnikanie. Momentálne najúčinnejšie sú reklamy na sociálnych sieťach ako Facebook a Instagram, prípadne Google textové reklamy. O niečo drahšie sú video reklamy na Youtube, sú však tiež veľmi účinné. Nezabúdajte samozrejme ani na dobrý dizajn a jednoduché a zrozumiteľné tlmočenie myšlienky. V obrovskom reklamnom balaste, ktorý nás každý deň zahrňuje, je totiž originalita a kreativita malou výhrou.