Premýšľate nad tým, že by ste si založili vlastné podnikanie, no nemáte žiadny prevratný nápad? Jednou z možností je podnikanie na sociálnej sieti Instagram. Aj keď to nie je nič zložité, tak podnikanie cez Instagram nie je pre každého. Potrebujete na to množstvo času, kreativity a trpezlivosti. V prípade, že vás ani toto neodradilo, tak si prečítajte o tom, ako si zarobiť na Instagrame.
Čo znamená podnikať cez Instagram?
Instagram je stále novinkou vo svete marketingu a podnikania, preto sa nedá úplne definovať, čo znamená podnikanie na Instagrame. Môže mať viacero rôznych foriem a každý sa nájde v niečom inom. Prostredníctvom Instagramu viete získať nové kontakty, vybudovať si komunitu ľudí, ktorých bude zaujímať váš profil, môžete ponúkať vlastné produkty a budovať osobnú značku. Práca na Instagrame nie je len o pridávaní 5x do týždňa ako cvičíte a 10x ako pijete kávu. Premyslite si zmysel vášho profilu, akým témam sa chcete venovať, aké formáty príspevkov chcete uverejňovať a tiež by ste sa mali zamyslieť nad tým, čo by mohlo ľudí zaujímať.
Čo potrebujete, aby ste začali zarábať
Úspech sa k vám nedostaví, ak naň budete len bezducho čakať. Musíte pre to začať niečo robiť. Aby ste začali na Instagrame reálne zarábať, musíte splniť tieto podmienky – mať profil na Instagrame (osobný alebo firemný), mať dostatočne veľkú komunitu followerov (firmy nevyhľadávajú už len obrovských influencerov, ale aj menších, ktorí majú menej ako 20 tis. followerov), mať aktívnych ľudí na svojom profile (ľudia by sa mali zapájať, komunikovať a podporovať vás, nestačia len neaktívni sledovatelia).
Spôsoby zárobku na Instagrame
Ak už máte založený profil na Instagrame, máte už aj nejakú tú základňu aktívnych fanúšikov, tak sa môžete pustiť do týchto spôsobov, ktoré vám prinesú zisk. Z čoho máte na výber? Najjednoduchšie môžete získať barterovú spoluprácu – vy získate produkt od vybranej firmy zadarmo a oni požadujú výstup na vašej sociálnej sieti (príbeh, video alebo fotku). Nedostanete priamo peniaze, ale môžete nadviazať spoluprácu s firmou, od ktorej by ste si tento produkt aj tak kúpili.
Vyšším stupňom sú platené príspevky. Môžete čakať, kým si vás niektorá firma všimne a kontaktujú vás, alebo môžete osloviť firmy vy sami. Nemusíte sa toho báť, pretože influencer marketing je v dnešnej dobe naozaj silným nástrojom, takže firmy do toho pôjdu. Túto úlohu môžete nechať aj na PR agentúru, ktorá sprostredkováva komunikáciu medzi firmou a influencerom. Možnosťami na zárobok sú aj affiliate programy, predaj online kurzov alebo predaj vlastných produktov.